Les Arts presenta el debut escènic de Gregory Kunde com Peter Grimes

Christopher Franklin dirigeix musicalment l’obra mestra de Benjamin Britten, que es representa en un muntatge del prestigiós ‘regista’ Willy Decker

La llegendària diva anglesa Rosalind Plowright canta el paper de Mrs. Sedley dins d’un repartiment amb intèrprets especialistes en el repertori anglés

Les Arts presenta el debut escènic de Gregory Kunde com Peter Grimes

Les Arts presenta el debut escènic de Gregory Kunde com Peter Grimes

El Palau de les Arts Reina Sofía presenta el debut escènic del tenor Gregory Kunde com Peter Grimes el pròxim 1 de febrer, amb l’estrena de l’òpera homònima de Benjamin Britten a la Sala Principal.

Christopher Franklin, a l’orquestra, i Willy Decker, com a director d’escena, signen la primera òpera de les Arts en 2018. El mestre nord-americà establit a Itàlia dirigeix el seu quart títol contemporani amb l’Orquestra de la Comunitat Valenciana després de ‘Juana de Arco en la hoguera’, de Honegger; ‘Café Kafka’, de Francisco Coll, i ‘The Turn of the Screw’, de Britten.

Willy Decker estrena la seua segona posada en escena a València, després de la seua ‘Traviata’ minimalista per al Festival de Salzburg, que, en 2013, va inaugurar l’Any Verdi i Wagner a les Arts.

El centre d’arts programa aquesta producció del Teatre de La Monnaie de Brussel·les, amb un repartiment integrat per especialistes en el repertori anglés: Leah Partridge, Robert Bork, Dalia Schaechter, Andrew Greenan, Charles Rice, Ted Schmitz, Richard Cox, Lukas Jakobski i la llegendària diva Rosalid Plowright en el paper de Mrs. Sedley.

Des que cantara el seu primer ‘Otello’ a Espanya sota la direcció de Zubin Mehta al Festival del Mediterrani de 2013, Gregory Kunde és un dels artistes de referència en la programació de les Arts.

Va debutar, també amb Mehta en el podi, com el Don Álvaro de ‘La forza del destino’ en 2014 i en 2015 va cantar l”Stabat Mater’ de Rossini. En 2016, i sota la direcció de Roberto Abbado, va incorporar al seu repertori el paper de Samson en ‘Samson et Dalila’ i va encarnar a Arrigo en ‘I vespri siciliani’, a més de protagonitzar ‘Idomeneo’ sota la batuta de Fabio Biondi i de fer el seu debut com a director amb els cantants del Centre Plácido Domingo i l’Orquestra de la Comunitat Valenciana.

Gregory Kunde va inaugurar en 2013 la temporada de l’Accademia Nazionale di Santa Cecilia de Roma amb la versió en concert de ‘Peter Grimes’ sota la direcció de Antonio Pappano. La seua actuació li va valdre l’elogi dels principals mitjans italians, que van equiparar el seu treball al del mateix Sir Peter Pears, el tenor i amant de Benjamin Britten, per a qui el geni anglés va compondre aquest paper, i que va estrenar l’obra el 7 de juny de 1945 al Teatre Sadler’s Wells de Londres.

 

Obra mestra del segle XX

Basada en el poema narratiu ‘The Borough’, escrit per George Grabbe en el segle XIX, i amb llibret de Montagu Slater, ‘Peter Grimes’ figura entre les obres mestres del segle XX. La crítica la considera a més la millor òpera anglesa des de ‘Dido and Aeneas’, de Henry Purcell (1689).

Benjamin Britten aborda en la partitura dos temes recurrents en el seu llegat: l’enfrontament d’un individu amb la societat i la pèrdua de la innocència. A través de la figura del solitari mariner Peter Grimes, estigmatitzat, perseguit i abocat al suïcidi per un suposat maltractament als seus aprenents, el geni anglés explora els efectes psicològics de l’exclusió en els qui contravenen els codis convencionals. Així mateix, en dotar la figura de Grimes de profunda dimensió humana, Britten desperta un doble sentiment de repulsa i compassió en l’espectador.

Musicalment, Benjamin Britten fa gala d’un gran instint dramàtic ja que aglutina en el pentagrama els diferents ambients pels quals transita ‘Peter Grimes’, des dels deliris als arravataments del pescador, les cançons populars a la posada d’Auntie, el mar i la tempestat o els cants dominicals a l’església.

Les Arts estrenarà el pròxim 1 de febrer ‘Peter Grimes’, el segon títol de Britten que es presenta a la Sala Principal, després d”A Midsummer Night’s Dream’. La resta de funcions tindran lloc els dies 4, 7, 10 i 13 d’aquest mateix mes.

gener 11, 2018

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per assegurar a la vostra experiència d’usuari. Si no modifiqueu la configuració , entendrem que accepteu l’ús de les mateixes i la nostra política de cookies, visiteu-la per obtenir més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies